Deprecated: Argument $control_id jest przestarzały od wersji 3.5.0! in /home/mpres20/domains/mlawapress.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor/modules/dev-tools/deprecation.php on line 301

Notice: Undefined variable: post in /home/mpres20/domains/mlawapress.pl/public_html/wp-content/plugins/image-for-open-graph-meta/og_tags.php on line 26

Notice: Trying to get property 'ID' of non-object in /home/mpres20/domains/mlawapress.pl/public_html/wp-content/plugins/image-for-open-graph-meta/og_tags.php on line 26

Co z Twoją odpornością?

Sezon zimowy sprzyja wszelkim infekcjom. Krótszy dzień, spadek temperatur,  sprawiają, że organizmy są narażone na zachorowania. Większość z nas zastanawia się –  co robić aby nie chorować? Odpowiedź jest bardziej prosta niż nam się wydaje. Dieta, to coś na co powinniśmy zwrócić szczególną uwagę.

Wszechobecnie panująca pandemia, która atakuje nasze organizmy coraz bardziej nabiera na sile. Każdy chce się przed nią uchronić. Najlepszym sposobem jest oczywiście przestrzeganie zasad higieniczno-sanitarnych oraz codzienne dbanie o swoją kondycję fizyczną i psychiczną. Wiadomo, że naszym najlepszym sprzymierzeńcem jest ruch i oczywiście odpowiednia dieta. Jednak nie każdy zdaje sobie z tego sprawę. Dieta – to ona  bezpośrednio wpływa na budowanie naszej odporności. Nie są to suplementy po które najchętniej sięgamy, bo są ogólnie dostępne i łatwe do spożycia.  Żaden suplement nie zastąpi nam witamin, minerałów i całego bogactwa jakie daje nam odpowiednio bilansowana dieta. Głównym źródłem witamin oraz składników mineralnych są warzywa i owoce. Dlatego powinieneś zadbać o całokształt swoich posiłkówmówi Dominka Rucińska, właścicielka cateringu dietetycznego „Happy  Hour”.

Co zatem jeść aby wzmocnić naszą odporność?

Oczywiście na pierwszym miejscu będą warzywa i owoce. One obfitują w witaminy i składniki mineralne. W sezonie jesienno-zimowym możesz śmiało sięgać po mrożonki. One nie tracą swoich wartości odżywczych, a są ogólnie dostępne.  Staraj się wybierać szczególnie warzywa mocno kolorowe takie jak brokuły, marchew, dynia, papryka czy owoce cytrusowe, jabłka, owoce leśne mrożone. Szczególnie ważne  w okresie nasilonej zachorowalności są warzywa cebulowe. Są one naturalnymi antybiotykami. Cebula, czosnek, por czy szczypior to warzywa, które mają właściwości bakteriobójcze.

Nie rezygnujmy z pieczywa pod żadnym pozorem. Pełnoziarniste produkty zbożowe, czyli ciemne makarony, kasze, pełnoziarniste płatki, ciemny makaron czy pieczywo. Zawierają one dużo cennych mikroskładników. Dodatkowo, dzięki większej zawartości błonnika korzystnie wpływają na mikroflorę jelitową. Na naszą odporność również wpływają bakterie jelitowe, dlatego warto o nie zadbać odpowiednią podażą błonnika.

Coraz bardziej popularne stają się kiszonki i fermentowane produkty mleczne, to właśnie one również wspierają mikroflorę jelitową i wpływają na odporność. Dlatego warto wdrożyć do swojego menu jogurty, maślanki, kefiry i kiszonki. Dodatkowo zjadajmy orzechy i tłuste ryby morskie. Są one źródło kwasów omega 3 i dzięki ich właściwościom prozapalnym również wspierają odporność. Dodatkowo tłuste ryby morskie są źródłem witaminy D, po którą często sięgamy w kapsułkach.

Cynk, może nie jest tak bardzo popularny jak witamina C czy też D,  ale jest równie ważny. Niedobory cynku znacznie wpływają na obniżenie odporności. Produkty bogate w cynk to między innymi tofu, pieczarki oraz grzyby leśne czy też sezam.

Jeśli chcesz aby odpowiednio zbilansowana dieta trafiła na twój stół możesz wybrać catering dietetyczne. Każdego dnia dostaniesz posiłek, który nie tylko sprawi, że będziesz czuła się najedzona, ale również dostarczy Ci wiele niezbędnych składników mineralnych oraz odżywczych, które będą budowały twoją odporność i do tego sprawią, ze twoja figura będzie idealna.  

 Masz pytania lub chcesz zamówić dietę?

 Zadzwoń, Tel. 506-504-194

 

You May Also Like

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

The maximum upload file size: 128 MB. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

%d bloggers like this: