ĆWICZENIA DLA LENIWYCH

ĆWICZENIA DLA LENIWYCH

Nie każdy ma czas i ochotę na  długie wyczerpujące treningi.  Jednak nie znaczy to że z tego powodu musimy z nich zrezygnować. Na szczęście  istnieją ćwiczenia izometryczne które można wykonać w domu.

Poniżej przedstawiamy pięć ćwiczeń 

  1. Połóż się na brzuchu na przykład na macie do jogi, następnie umieść dłonie pod czołem. Ciało trzymaj w linii prostej z nogami lekko rozchylonymi na szerokość bioder. Napnij pośladki i unieś nogi w górę od podłoża. Utrzymaj tę pozycję przez 15 sekund.
  2. Połóż się na plecach z rękami wzdłuż tułowia. Zegnij nogi w kolanach i podnoś biodra naprzemiennie w górę i dół, pamiętając, by przy opuszczaniu nie dotykały podłogi. Podczas unoszenia bioder napinaj mocno pośladki. Ćwiczenie należy powtórzyć 10 razy.
  3. Usiądź na krześle z wyprostowanymi plecami nie dotykającymi oparcia. Nogi rozstaw na szerokość bioder. Następnie ułóż dłonie jak do modlitwy na wysokości klatki piersiowej z uniesionymi równolegle do podłogi łokciami. Zacznij wywierać nacisk dłońmi na siebie, tak jakby chciało się między nimi zgnieść jakiś przedmiot. Dociskaj dłonie przez 3-5 sekund. Po tym czasie opuść ręce i połóż dłonie na udach. Po 3-5 sekundach powtórz uciskanie. Całość powtórz cztery razy.
  4. Połóż się na brzuchu, ciało ułóż w linii prostej. Wyprostowane przed siebie ręce wyciągnij ku górze z uniesionymi do góry kciukami, nogi rozchyl na szerokość bioder. Unieś tułów do góry, napinając przy tym odcinek lędźwiowy kręgosłupa. Głowa powinna znajdować się w linii prostej z kręgosłupem. Następnie napnij brzuch oraz pośladki, unieś nogi do góry od podłoża i jednocześnie trzymaj uniesione w górze ręce. Pozostań w tej pozycji przez 15 sekund.
  5. Połóż się na plecach, nogi zegnij w kolanach. Stopy ułóż na szerokości bioder. Ręce ułóż wzdłuż ciała. Napnij mocno mięśnie brzucha, tak by między odcinkiem lędźwiowym, a podłożem nie było żadnej przerwy i spokojnie przy tym oddychaj. Barki trzymaj luźno. W takiej pozycji napinaj ciągle brzuch przez 10 sekund. Po tym czasie rozluźnij mięśnie brzucha i pozostając dalej w tej samej pozycji, odpoczywaj przez kolejne 10 sekund.

 

Źródło/suplementyzdrowia.pl

You May Also Like

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


The maximum upload file size: 128 MB.
You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, other.
Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded.

%d bloggers like this: