Kibicowanie w nowej rzeczywistości

Kibicowanie w nowej rzeczywistości

W Polsce następuje powolne odmrażanie sportu. Niedługo w całej Europie zaczną ruszać rozgrywki piłkarskie, żużlowe i inne. Co będzie z kibicowaniem? Jak w tym czasie najbardziej zagorzali kibice będą mogli wspierać swoje drużyny? Pomysłów jest już wiele.

Przedstawiciele Borussii Mönchengladbach zaproponowali swoim fanom chociaż symboliczną obecność na stadionie w postaci kartonowych sobowtórów. O pomyśle Borussii słyszeli przedstawiciele wszystkich ekstraklasowych klubów, ale na razie nie słychać o tym, by ktoś podjął się przeniesienia podobnego przedsięwzięcia na nasz grunt. To fajny projekt wizerunkowy ale atmosferę tworzą prawdziwi kibice.

W Polsce fani mają już pomysły na przygotowanie wcześniej opraw i montowanie ich na trybunach tak aby były widoczne podczas meczu. Pojawiają się również plany o puszczaniu ze stadionowych głośników wcześniej zarejestrowanego dopingu.

Kolejnym rozwiązaniem jest aplikacja, która ma pozwolić wirtualnie przenieść okrzyki kibiców sprzed ich telewizorów bezpośrednio na trybuny. Każdy z fanów na swoim smartfonie mógłby wybrać formę dopingu, dostosowaną do jego aktualnego nastroju związanego z wydarzeniami boiskowymi. Jeżeli jego drużyna będzie radzić sobie dobrze, wybierze na swoim telefonie opcję braw lub motywacyjnych przyśpiewek, a gdy straci gola – będą to na przykład gwizdy. Dane spływające od kibiców miałyby trafiać do osoby odpowiadającej za nagłośnienie na stadionie, która dostosowywałaby puszczany z głośników doping do ich nastroju w danym momencie. Twórcy aplikacji chwalą się, że są w stanie równocześnie obsłużyć nawet milion kibiców, a informacje z aplikacji byłyby w stanie trafiać na stadiony w ciągu ułamka sekundy od kliknięcia na smartfonie.

FC Midtjylland planuje ustawienie na parkingu dwóch dużych ekranów i udostępnienie kibicom około 2 tys. miejsc postojowych. Umożliwi to wspólne kibicowanie prawie 10 tysiącom fanów, przy zachowaniu obowiązujących w Danii reguł dystansu społecznego. Obraz i dźwięk z parkingu miałyby być przekazywane także na stadion, co pozwoliłoby również piłkarzom doświadczyć na żywo dopingu ich kibiców. W Polsce pomysł ten cieszy się dużo popularnością. Jak na razie jednak kluby ekstraklasy zastanawiają się jak w tej nowej rzeczywistości zadbać o fanów.

Pozostaje jeszcze tradycyjne kibicowanie przed telewizorem.

Źródło: Przegląd Sportowy

 

You May Also Like

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


The maximum upload file size: 128 MB.
You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, other.
Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded.

%d bloggers like this: